...

NEVÜ Sıfır Atık Yönetimi Koordinatörlüğü

Faliyetler

KOORDİNATÖRLÜĞÜMÜZ TARAFINDAN GERÇEKLEŞTİRİLEN FAALİYETLER

  1. Durum Tespiti Çalışmaları: 10 - 14 Aralık 2020 tarihleri arasında gerçekleştirilmiştir. Bu çalışmalarda, Üniversitemizin tüm akademik ve idari birimleri gezilerek Sıfır Atık Projesinin üniversitemizde uygulanabilmesi için durum tespitleri yapılmıştır.  
  2. İhtiyaç ve Durum Analizi (1): 14 - 15 Aralık 2020 tarihleri arasında gerçekleştirilmiştir. Bu analiz neticesinde, bina içi mekanlarda 300 noktada sıfır atık kutusunun olması gerektiği belirlenmiştir.
  3. Planlama Aşaması: "Sıfır Atık Yönetimi Yönetmeliği" ve Çevre Şehircilik Bakanlığı tarafından hazırlanan Eğitim Kurumları için Sıfır Atık Uygulama Kılavuzu dikkate alınarak, Üniversitemizde ikili ayrıştırma sisteminin kurulmasına karar verilmiştir. 
  4. Atık Kutularının Alımı: 2020 yılının Aralık ayında 220 adet sıfır atık kutusunun doğrudan temin usulü ile satın alımı gerçekleştirilmiştir. Eksik kalan plastik atık kutularının alımı, 2021 yılında gerçekleştirilecektir. 
  5. Dış Mekan Atık Kutularının Boyatılması: 2020 yılının Aralık ayında açık alanlardaki mevcut çöp kutuları söküldükten sonra, Sıfır Atık Yönetim Sistemine uygun olarak (geri dönüştürülebilir atıklar için) mavi ve (diğer atıklar için) gri renklere boyanarak yanyana olacak şekilde yerleştirilmiştir. 
  6. İç Mekan Atık Kutularının Boyatılması: 2020 yılının Aralık ayında iç mekan sıfır atık kutularının sayısının yeteri kadar karşılanamaması nedeniyle, beyaz renkli 450 adet karton geri dönüşüm kutusu mavi ve gri renklere boyatılmıştır. 
  7. Atık Kutularının Yerleştirilmesi: 21 - 25 Aralık 2020 tarihleri arasında 220 adet plastik geri dönüşüm kutusu ile 426 adet karton geri dönüşüm kutusu daha önce gerçekleştirilen ihtiyaç analizleri neticesinde, tüm akademik ve idari birimlere dağıtılarak yerleştirilmiştir (Kullanılması sakıncalı görülen deforme olmuş boyalı kutular ayıklanmıştır). 
  8. Atık Geçici Depolama Alanlarının Oluşturulması: 15 - 22 Aralık 2020 tarihleri arasında, Üniversitemiz merkez kampüsünde Atık Geçici Depolama Alanı oluşturulmuştur. Bu süreçte, Üniversitemizin tüm birimlerinde (bina içlerinde) Geçici Ara Depolama odacıkları oluşturulmuştur. 
  9. Denetim: Çevre Şehircilik İl Müdürlüğü tarafından 24 Aralık 2020 tarihinde Üniversitemizin Sıfır Belgesi Başvurusu için Denetim faaliyeti icra edilmiştir. 
  10. Sıfır Atık Birim Kurulları Bilgilendirme Semineri: 18.01.2021 tarihinde çevrim içi olarak gerçekleştirilmiştir. Birim Kurullarına verilen bu seminerde, Sıfır Atık Projesi kapsamında sıfır atık projesinin önemi, uygulanma şekli, uygulamada karşılaşılabilecek atık türleri ve olası sorunlara değinilmiştir. 
  11. Sıfır Atık - Akademik ve İdari Personel Eğitimi: 27.01.2021 tarihinde çevrim içi olarak gerçekleştirilmiştir. Bu eğitim faaliyetinde NEVÜ akademik ve idari personellerine Sıfır Atık Yönetim Sisteminin önemi ve uygulanması konusunda bilgilendirme yapılmıştır. 
  12. E-Posta Bilgilendirmeleri: Sıfır Atık sistemin üniversitemizde kurulduğuna dair e-postalar tüm üniversite personellerimize gönderilmiştir. Bu e-posta ile atıkların hangi kutuya atılması gerektiği konusunda bilgi verilerek aşinalık sağlanmıştır. 
  13. Birim Ziyaretleri: Sıfır Atık Projesinin uygulanması ve olası eksik/hataların düzeltilmesi için sürekli iyileştirme amacı ile, 22 Ocak - 1 Şubat 2021 tarihleri arasında, tüm akademik birimlerimiz ziyaret edilerek yerinde teknik gözlemler yapılmıştır. Uygulamada görülen hatalar ilgili birim yöneticilerine açıklanmıştır.
  14. Kat Görevlileri Eğitimi:  1 - 4 Şubat 2021 tarihlerinde Sıfır Atık Birim Kurullarınca, kendi birimlerinde görev yapan kat görevlilerine, Koordinatörlüğümüzün hazırladığı eğitim materyalleri kullanılarak eğitim verilmiştir. 
  15. İhtiyaç ve Durum Analizi (2): Koordinatörlüğümüz sürekli iyileştirme hedefine uygun olarak, 5 Şubat 2021 tarihinde ikinci ihtiyaç ve durum analizini yapmıştır. Bu çalışma neticesinde, karton geri dönüşüm kutularının durumu gözden geçirilerek, plastik geri dönüşüm kutularına geçiş için gerekli talep yazışmaları da yapılmıştır. Ayrıca Merkez Kampüsümüz dışında bulunan ve bina dışında geçici atık depolama alanı kurulmasını gerekli gören birimler talep yazılarını da Rektörlüğümüze iletmişlerdir. 
  16. Atık Kutusu İlave Teslimatları: Birimlere ihtiyaçları doğrultusunda ilave atık kutusu temini yapılmıştır.
  17. Birim Ziyaretleri: Koordinatörlüğümüzce birim ziyaretleri gerçekleştirilmiştir. 1 Temmuz 2021'de Dr. Öğr. Üyesi Sevgi GÜNEŞ DURAK ve 30 Haziran 2021'de Dr. Öğr. Üyesi Hakan DULKADİROĞLU tarafından ilçe birimleri ziyaret edilmiştir. Aynı hafta içerisinde Doç. Dr. Seval ARAS ve Arş. Gör. Şennur Merve YAKUT tarafından kampüs içi birimler ziyaret edilmiştir.
  18. Toplantı: Koordinatörlük olarak 16.09.2021 günü saat 13:00'da yapılan/yapılacak iş ve işlemleri görüşmek üzere toplantı gerçekleştirilmiştir. 
  19. Dış Mekan Kutu Teslimatları: 2021 yılı Temmuz ayı içerisinde dış mekan kutularının teslimatı ve montajları ilgili birim tarafından gerçekleştirilmiştir.